Nieuws

Online pupillentrainingen

30 maart 2020 door Sten van der Moer
www.avcastricum.nl
Alternatieve online trainingen, voor alle pupillen! Iedere dinsdag, donderdag en zaterdag 3 nieuwe leuke oefeningen van de pupillentrainers, mét natuurlijk de instructies op YouTube van de pupillentrainers.
 

Training #4
Oefening 1 (werpen): Vul een petfles en probeer deze van een te bepalen afstand om te gooien. Maak de afstand groter als het te makkelijk is.
Oefening 2 (lopen): Ren tussen twee lantaarnpalen heen en weer. Neem 30 seconden rust en doe dit nog een keer. 3x herhalen.
Oefening 3 (springen): Hoe vet! Je eigen hinkelbaan maken :-). Kunnen papa of mama jouw hinkelbaan ook in één keer goed meedoen?

Vergeet niet: buitenspelen is de beste oefening!Maar denk eraan dat je de juiste afstand houdt van andere mensen en kinderen.














Training #3
Oefening 1 (lopen): Ga in een plankhouding staan. Verplaats je teddybeer 10x van kant. Herhaal 3x (het kusje is optioneel).
Oefening 2 (springen): Verspringen kan écht overal. Leg een beginpunt neer en probeer steeds je PR te verbeteren. Meet samen met papa of mama je uiteindelijke sprongafstand.
Oefening 3 (werpen): Muntjes/knikkers naar bakjes werpen. PRO oefening: ga op een been staan om je balans te trainen.

Vergeet niet: buitenspelen is de beste oefening! Maar denk eraan dat je de juiste afstand houdt van andere mensen en kinderen.



























Training #2
Het is zaterdag, dus we mogen weer!
Oefening 1 (lopen): Steps op de trap 3*20x, kies de veilige trede). PRO oefening: spring een aantal tredes op 3*15x.
Oefening 2 (werpen): Bakjes omwerpen. Probeer een zo hoog mogelijke toren te maken en bakjes om te werpen.
Oefening 3 (springen): Hinkel een rondje om je huis/blokje. Gebruik een stopwatch en probeer je PR te verbeteren.


Vergeet niet: buitenspelen is de beste oefening! Maar denk eraan dat je de juiste afstand houdt van andere mensen en kinderen.



 












Training #1
Oefening 1 (lopen): Loop 3x de trap op en af. Herhaal dit 3x.
Oefening 2 (springen): Pak post-its. Probeer ze met een hoogspringaanloop zo hoog mogelijk te plakken op een lege wand. Herhaal 10x.
Oefening 3 (werpen): Pak je grootste teddybeer en gooi hem 10x de lucht in. Herhaal 3x.


















 


 
www.avcastricum.nl
Looptrainer Wim Noom heeft, voordat de lockdown begon, iedere zaterdagochtend om half negen vanaf het clubhuis foto’s gemaakt. Dit… Meer >
 
www.avcastricum.nl
De pupillentrainers schreven een ingezonden brief aan de pupillen, hun ouders en alle andere AVC'ers: "We hadden onze… Meer >
 
www.avcastricum.nl
Na de pupillen en de junioren is er nu ook groen licht gegeven om de trainingen voor atleten van 18 jaar en ouder (senioren en masters)… Meer >
 
www.avcastricum.nl
Tijdens de persconferentie van 6 mei is bekend geworden, dat vanaf 11 mei ook iedereen ouder dan 18 jaar buiten kan sporten en bewegen… Meer >
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
25-04-2019 Meer >
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
03-04-2018 Meer >
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
13-11-2017 Meer >
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Terug naar boven